Ride Charming Magánistálló
MENÜ

Főoldal
Vendégkönyv
Hirdetőkönyv
Csatlakoznék!
Bejelentkezés

 
ISTÁLLÓK

Alice istállója
Eveline istállója
Jucus istállója
• Ü R E S
• Ü R E S

 
LICIT

 I. Ride Charming Licit
 Eladó lovak
 Licitálok!
 Licit állása
 Elkelt lovak

 
VERSENYEINK

 • Aktuális versenyeink
 Startlisták
 Versenyeredmények
 Régebbi versenyeink
 Ötleteitek

 
ELITE




9/9 jelentkezz! :)

 
CBOX

 


 

 

FURST IMPRESSION DÍJLOVAS EDZÉSTERVE

FURST IMPRESSION

2002-es      |     hannoveri      |      mén

D Í J L O V A S   E D Z É S T E R V


Előkészületek
 
{csutakolás; nyergelés}

Összekészített cuccaimmal a kezemben a kétszárnyas ajtó felé indulok. Belépek, majd egyből felém száll a lovak kellemes illata. Elindulok az istállófolyosón, egyenesen a lovam boxa felé. Amikor meghallja a lépteimet kidugja gyönyörű fejét a boxból. Amikor odaérek megsimogatom és ráhelyezem a fejére a kötőféket. Kivezetem, majd az egyik kikötőkarikához kötöm a vezetőszárat. Előveszek a csutakolódobozból egy vakarót és körkörösen elkezdem vakargatni vele Impression szőrét. Ezután egy szőrkefét veszek elő, amivel lehúzom az elhalt szőrt és koszt. Ezután lepucolom a ló lábait egy gyökérkefével, a fejét pedig egy puhakefével. Kifésülöm a sörényét és a  farkát, majd kikaparom a patáit. Miután a lovat már teljesen lepucoltam előveszek egy rongyot, és mégegyszer áttörlöm. Ezután előhozom a nyeregalátétet, a nyerget és a kantárt és felszerszámozom a lovat. Mégegyszer ellenőrzök mindent, majd mehetünk le a pályára.


Bemelegítés  {lépés; ügetés; vágta}
Lemegyünk a pályára, ellenőrzöm és meghúzom a hevedert, beállítom a kengyeleket majd felszállok a lóra. Elindulunk lépésbe, és bemelegítésképpen sétálunk 3-3 kört mind két kézre. Miután ez megvolt elindítom a lovat ügetésbe. Ügetésben is megyünk 4-4 egész lovardai kört mindkét kézre, majd ismét felveszem lépésbe és csinálok Impressionnal egy körnagyobbítást. Utána ismét elindulunk ügetésbe és elkezdünk patanyomfigurákat lovagolni. A következő patanyomfigurákat gyakoroljuk: nagykör ; átlóváltás ; váltsd a köröket ; egyszerű kígyóvonal ; 3 ívű kígyóvonal ; kiskör. A patanyomfigurák lovaglása közben Impressiont befelelé állítom, és próbálom elengedtettni, szépen szárra állítani. Így lovaglunk még pár patanyomfigurát, amíg a tarkóját el nem kezdi leengedni. Ezután már csak puha mozdulatokkal figyelmeztetem. Miután már patanyomfigurákat is lovagoltunk mind két kézre, ismét felveszem lépésbe és csinálunk egy-két farat be és farat ki feladatot. A lépőmunka után az "A"-nál maradunk nagykörön és ezen a nagykörön gyakoroljuk a felvételeket és az elindításokat. Közben persze figyelek az elengedettségre,és arra, hogy a körön befele legyen állítva a paci. Először lépésből ügetésbe, utána pedig álljból ügetésbe. Ezután egy körben váltsal átmegyünk másik kézre, és arra a kézre is gyakoroljuk ugyanezt a feladatot. Ezt persze többször meg kellett csinálni, mert a ló is tévedhet. Ha az elejére esett felvételkor vagy megfeszült elindításkor, akkor újra megcsináltuk a feladatot. Impression egészen hamar megértette. Ezután kimegyünk ismét egész lovardába és lépésben megyünk pár percet. Kis idő után elindítom a lovat ügetésbe, majd az egyik sarokban beugratom vágtába. Mind a két kézre vágtázunk 2-2 kört. Ezután megdícsérem, és elkezdünk feladatsorokat lovagolni.


Edzés  {feladatsorok}
Vágta munka után kicsit lépünk, és elgyakoroljuk a következő feladatsorokat:
• ügetés × "A" kiskör × vágta
• ügetés × "C" kiskör × vágta × átló × "X" egyszerű ugrásváltás lépés átmenettel
• vágta × "A" kiskör × átló × "X" ugrásváltás
• ügetés × "C" állj × hátralépés
• vágta × "A" állj × hátralépés × ügetés
Miután ezeket a feladatsorokat szépen megcsinálta, megdícsérem Impressiont, majd lépünk pár kört. Már csak a díjlovas kűrt kell lelovagolnunk.



Díjlovas kűr  {díjlovas program}
A kűr teljesen saját készítésű!
A × belovaglás a középvonalon ügetésben
x × állj, köszönés - tovább ügetésben
C × jobb kézre
B × kiskör - kiskör befejeztével vágta
A × váltsd a köröket
X × ugrásváltás
C × ügetés
E × kiskör - kiskör befejeztével vágta
F - M × vágta nyújtás
C × állj - hátralépés - tovább vágtában - 3 ívű kígyóvonal "G" ; "X" ; "D"-nél ugrásváltás
A × ügetés
F - H × átlóváltás ügetés fokozással
C × lépés
M - H × félátlóváltás - ügetés
A × belovaglás a középvonalon ügetésben
X × állj, köszönés
Miután lelovagoltuk a díjlovas kűrt, az esetleges hibákat kijavítjuk. Megdícsérem Impressiont és lesétáltatom.


Levezetés  {terep szőrén}
Besétálunk a kikötőhöz, leveszem a nyerget Impression hátáról, majd szőrén felpattanok rá és indulunk ki az erdőbe. Ellépegetünk a rétig, majd onnan vissza. Amikor jövünk visszafelé megállunk az egyik fánál, ahol szép zöld a fű, hogy Impression hadd legeljen kicsit. Fél óra alatt vissza is érünk a lovardába. A lovardában a kantár helyett teszek Impressionra egy kötőféket, lepucolom mégegyszer, ellenőrzöm a patáit és kiteszem a legelőre, hadd legyen a többiekkel kicsit. Adok neki jutalmul egy almát is, mert nagyon szépen dolgozott. Elpakolom a cuccokat, kitakarítom Impression boxát, majd indulok a dolgomra.

Az edzéstervet készítette: alice.
Kérlek ne lopj!

 

                                                                               


Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU